First Time Manager – autoanaliza

First Time Manager – autoanaliza

Autoanaliza jako punkt wyjścia do szybkiego wdrożenia w roli menedżera i dalszego rozwoju w kierunku angażującego lidera (pierwszy krok programów First Time Manager). Osoby, które po raz pierwszy wcieliły się w rolę menedżera i mają ambicję stać się liderami z prawdziwego zdarzenia, stoją przed ciekawym, choć wymagającym wyzwaniem. Przyszły lider chcący w szybkim czasie sprostać wymaganiom przed jakimi stoi, powinien w pierwszej kolejności przeprowadzić autoanalizę w odniesieniu do kontekstu,…

Stosujesz strategię ośmiornicy?

Stosujesz strategię ośmiornicy?

Strategia ośmiornicy polega na nieustannej adaptacji stosowanych rozwiązań biznesowych. Nowe rozwiązania są nieustannie testowane i usprawniane. Jest to podejście elastyczne, pozwalające na szybkie działanie i dostosowanie się do zmieniających się potrzeb klientów i wymagań rynku. Stosowanie strategii ośmiornicy opłaca się, ponieważ: Strategię ośmiornicy możemy porównać do zachowania ośmiornic w naturze. Ośmiornice są zwierzętami bardzo inteligentnymi i sprytnymi, Potrafią się kamuflować, uciekać przed drapieżnikami i wykorzystywać narzędzia do zwiększenia możliwości przetrwania…

Feedback czy Feedforward? Jaka forma informacji zwrotnej jest odpowiednia?

Feedback czy Feedforward? Jaka forma informacji zwrotnej jest odpowiednia?

Przekazywanie informacji zwrotnej w zespole to kluczowy element wspierania skutecznej i efektywnej pracy. Informację zwrotną możemy przekazywać na dwa sposoby – jako tzw. feedback i jako feedforward. Chociaż obie te formy mają podobne cele, różnią się sposobem, w jaki przekazywana jest informacja oraz konsekwencjami dla odbiorcy. FEEDBACK to forma informacji zwrotnej, która koncentruje się na przeszłości. Odnosi się ona do tego, co już się stało i zwykle koncentruje na negatywnych…

Jakie trzy czynniki budują automotywację?

Jakie trzy czynniki budują automotywację?

W dzisiejszych czasach, kiedy zmienność i nieprzewidywalność stanowią nową rzeczywistość biznesową, motywacja pracowników jest kluczowym elementem sukcesu organizacji. Motywacja wewnętrzna, czyli automotywacja, jest kluczowa, ponieważ motywatory zewnętrzne okazują się krótkotrwałe i w dłuższej perspektywie nieskuteczne. Dlatego też, aby liderzy organizacji byli w stanie skutecznie działać w zmieniającej się rzeczywistości i osiągać przyjęte cele, muszą skupić się na wyzwoleniu i wzmacnianiu automotywacji swoich pracowników. Jak…

Zwinność w organizacji to nie narzędzie, a stan umysłu i kultura – od fixed do growth mindset w HR i L&D, czyli o Agile HR

Zwinność w organizacji to nie narzędzie, a stan umysłu i kultura – od fixed do growth mindset w HR i L&D, czyli o Agile HR

Środowisko biznesowe jest bardziej niepewnie niż kiedykolwiek. Termin „agile” był do niedawna nieco egzotycznym pojęciem w świecie HR, w organizacjach niemających bliskich relacji z software house’ami. W tej chwili sytuacja się zmienia. Jak grzyby po deszczu pojawiają się poradniki i szkolenia wspierające profesjonalnych HR-owców w zwinny świat. Coraz więcej specjalistów odpowiedzialnych za kulturę organizacji i kompetencje, dodaje do listy nowe certyfikaty, ze słowem „agile” w tytule. Zainteresowanie HR tym…